Vanliga frågor | Bild landskap
Vanliga frågor

Här svarar vi på de vanligaste frågorna

Krävs det förbetalning för att använda er tjänst för bokning av förarprov?

Svar: Nej. Du betalar alltid EFTER du har fått din bokade tid, detta för att du ska bli 100% nöjd.

Om jag redan har en bokad förarprovstid, kan jag boka en ny?

Svar: Nej. Har du redan en inbokad förarprovstid kan du inte boka en ny. Du behöver då avboka din redan bokade tid för att boka en ny tid.

Kan jag välja var någonstans jag vill ta mitt förarprov?

Svar: Ja. Det är ett otroligt stort tryck på förarprovstider i nuläget, så fundera på var någonstans du skulle kunna tänka dig att åka för att ta ditt förarprov. Ju större område samt tidsintervall du väljer desto större chans att hitta en lämplig tid.

Jag är inte bekväm med att lämna ut mina personuppgifter, vad kommer ni använda dem till?

Svar: Vi är ett seriöst företag och behandlar dina personuppgifter enligt GDPR. Vi kommer alltså inte använda dina uppgifter till något annat än att boka din förarprovsstid.

Samlar ni på er förarprovstider som ni sedan säljer vidare, och hindrar andra personer att boka förarprovstider?

Svar: Nej. Vi bokar endast när vi fått en förfrågan om en förartidsbokning, ej innan och vi dammsuger inte Trafikverkets hemsida på tider.

Hur och var betalar jag?

Svar: När din tid är bokad och du fått en bekräftelse ifrån Trafikverket att din tid är bokad skickar vi ut ett ytterligare mail med betalningsintruktioner. Du betalar till vårt Swish konto.

Jag har inte fått något betalningsmejl för min bokade förarprovstid?

Svar: Vi skickar ut ett separat mail med betalningsinstruktioner en tid efter du har fått din bekräftelse på din nya förarprovstid. Ibland kan detta dröja ett tag. Har du inte fått ett sådant mail kan du alltid höra av dig till oss.

Kan man välja fler län att hitta en ny förarprovstid i?

Svar: Tyvärr inte. Du kan endast välja ett län att boka din förarprovstid i.